Senin, 15 Agustus 2011

When you love me..

Ketika engkau Mencintaiku...

Benarkah yang kau rasa itu Cinta?
Bukan gurauan ataupun sekedar bercanda?
Cinta yang berawal dari hati
Bukan berasal dari pandangan mata
Cinta yang kuharap ketulusannya
Bukan kedustaan belaka

Ketika engkau Mencintaiku...

Terimalah aku apa adnya
Jangan kau cari ada apanya
Karena...
Jika engkau harapkan sesuatu
Pasti tak kan kau temui dalam diri ini

Sebab aku..
Bukanlah Hafshah yang berparas cantik nan jelita
Aku bukan Aisyah yang pandai dan menakjubkan kecerdasannya
Aku bukan Khadijah yang lembut dan kaya raya
Aku bukan Shaffiyah yang senantiasa istiqomah
Aku bukan Sumayyah yang merelakan di belah kepalanya, hingga mengantarkannya pada ke syahiedan
Aku bukan Fatimah yang tegar dalam kefakiran
Aku bukan pula Asma' yang piawai dalam berorator,
hingga terbakarlah semangat juang para mujahid di medan perang

Ketika engkau Mencintaiku...

Sudikah kiranya engkau mengajariku?
Menjadikanku muslimah yang dirindu surga
Mentarbiyahku sepanjang waktu
Berazzam dalam hatimu
Seperti kokohnya pohon di belantara
Yang berakar Keistiqomahan
Yang Berdaun Kesabaran
Yang berdahan Kesetiaan
Yang beranting Keikhlasan
Hingga bunga itupun mewangi
Menebar ke dalam relung-relung jiwa yang merindukan Rahmat Illahi
Aku tidaklah sempurna
Jua tak selayak yang engkau kira

Ketika engkau Mencintaiku...

Jangan kau ajak aku untuk bermaksiat pada-Nya
Datangilah waliku, hingga kau bersiap diri untuk mengkhitbahku
Kini masih sudikah engkau Mencintaiku?
Namun...
Jika tlah tak  tersisa cinta yang dulu pernah bersemi
Akan kucukupkan Allah dan Rasul-Nya dalam hati

 *ukhti.icha~on Thursday, November 4, 2010 at 7:57pm*

Tidak ada komentar:

Posting Komentar